Druhé místo pro Nadaci OKD za létající kapry
20.11.2012
Ostrava (20. listopadu 2012) – Nadace OKD získala druhé místo v celostátní soutěži EFFIE, která hodnotní efektivnost reklam. Úspěch jí zajistila kampaň k projektu Sídliště žije, která loni v prosinci šokovala obyvatele karvinského sídliště Hranice, když mezi jejich panelovými domy začali plout vzduchem kapři v nadživotní velkosti. Cílem bylo vybídnout lidi žijící na sídlištích, aby vystoupili z anonymity a udělali něco pro zlepšení života ve svém okolí.
Nápad, který nadace zrealizovala s agenturou Ogilvy & Mather, zaznamenal velký ohlas v médiích a zejména mezi lidmi. Svůj projekt do programu Sídliště žije poslalo přes 50 neziskových organizací, 12 z nich postoupilo do užšího finále a pět neziskovek už začalo díky nadačnímu grantu oživovat nevyužívané veřejné zahrady, chátrající letní kino nebo bývalý protiatomový kryt. Příští rok by měly díky iniciativě lidí tyto areály sloužit veřejnosti.
„Přesvědčili jsme se, že i ten nejlepší nápad potřebuje v dnešní mediální společnosti dobrou reklamu, která ovšem nemusí být nutně drahá, naopak. Jsem rád, že jsme uspěli v soutěži, která nehodnotí jen kreativitu, ale primárně efektivitu kampaně, což dokazuje hlavně zájem veřejnosti o program Sídliště žije,“ řekl Jiří Suchánek, ředitel Nadace OKD, která před několika dny vyhlásila druhý ročník programu (více na www.sidlistezije.cz.)
Soutěže EFFIE, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur, se letos zúčastnilo 56 reklam. Oceněno bylo v jednotlivých kategoriích pouze 13 nejlepších, zlaté medaile získaly reklamy pro Pepsi, Air Bank a společnost Člověk v tísni.
Vladislav Sobol
mluvčí Nadace OKD
telefon: 596 262 293
mobil: 725 595 417
e-mail: vladislav.sobol@okd.cz