bezBAR má za sebou druhou sezónu, co přinesla?
29.10.2013
OSTRAVA – Druhou sezónu s větším, odolnějším, hezčím a pro vozíčkářskou obsluhu více uživatelsky přátelským „stánkem“ má za sebou bezBAR provozovaný občanským sdružením Art Prometheus za přispění Nadace OKD. Deset barmanů a barmanek včetně Martina Zacha - Muže roku 2009, jenž je tváří celého projektu - se objevila na devíti festivalech mj.v Karviné, Ostravě, Frýdku-Místku či Hlučíně.
„Díky vzrůstající známosti si nás na firemní večírek objednala jedna stavební společnost, což znamenalo přispěvek do rozpočtu ve výši pěti tisíc korun. Byla to naše vůbec první komerční akce,“ uvedl předseda občanského sdružení Jakub Vedral s tím, že sociální podnikání je sice byznys jako každý jiný, ale v případě bez BARu není pouze o penězích. Cílem je i propojení světa zdravých a hedikepovaných.
„Celkový výtěžek z prodeje drinků – přičemž bezkonkurenčním trhákem byly opět Hornické vlajky – a doplňkového prodeje je skvělých 67 524 korun. A ty jsme věnovali České asociaci paraplegiků CZEPA, která peníze využije na provoz a rozvoj charitativního on-line obchůdku Hvězdný bazar zaměstnávající jako tréninkové pracoviště tři vozíčkáře po úraze míchy,“ řekl ředitel Nadace OKD Jiří Suchánek.
Ne vše se však podle týmu „Zážitků bez bariér“ vždy povedlo. Například na nejvýdělečnější akci letošní sezony, festivalu Colours of Ostrava, se někam vytratily čtyři bedny s vratnými a hlavně zálohovanými kelímky. „Místo rozdělování dýšek jsme nakonec byli rádi, že barmani dostali alespoň zaplaceno podle odpracovaných hodin,“ dodal Vedral. Více také na internetu www.barbezbar.cz a www.hvezdnybazar.cz.